Bomull i pannan

Är det bara jag som tittar på bilderna på mig själv på facebook för att försöka skapa mig en självbild?
Det finns så många tankar man kan tänka, undrar om de finns på lager någonstans eller om vi är helt fria? Ibland lyssnar jag på musik och tror att vi är det, fria. Jag vill se stjärnor falla och bli jagad av vilda djur. Någonstans där indianerna bor, som i seriealbumen jag läste när jag var liten. Buddy Longway! Jag älskade verkligen indianer och cowboys. Vi försökte se "Den onde, den gode och den fule" i Spanien men det var en trasig fil.

En trasig fil! Vad är den väl värd. Ingenting. Ett helt liv kan bara försvinna, det är så svårt att veta saker som man borde veta. Jag vet inte hur jag ser ut. Jag vet inte vem jag är. Det bästa som kunde hända nu skulle vara att jag vaknade tidigt, rökte cigaretter i kylan och lät i morgon bli en stor dag. Eller, självklart finns det mycket bättre grejer som kan hända men jag tänker inom realistiska ramar. En stor dag- som i att det skulle hända någonting.

Ikväll var jag och min vackra syster hos min syster från en annan mor. De är skönt att prata. Vilka kvinnor! Igår sov jag i en underbar, enorm säng i en tyst lägenhet som var mycket snäll. Jag rökte i sängen för jag har aldrig gjort det förut. Det kändes lite äckligt men det fanns definitivt ett värde i det. Det var mycket lugnt, tyst och ensamt och jag var inte rädd för mörkret.

I min bild av mig själv är jag inte rädd för mörkret.
Jag ska bygga nånting stort och vackert som jag ska krossa er med.



Kommentarer
Postat av: cicci

indianer är fascinerande.

2009-12-08 @ 17:17:37
URL: http://trincest.blogg.se/
Postat av: cicci

(jag skulle även skrivit något mer vettigt och relaterat till din text, men det misslyckades)

2009-12-08 @ 17:18:35
URL: http://trincest.blogg.se/
Postat av: Amelia

lägenheten är snäll. och du är snäll och jag kände mig ganska fittig rent ut sagt. men visst är det tyst och skönt att sova där uppe i taket?

2009-12-08 @ 19:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0